راه تندرستی

مقالات ناب از پرسشهای طبی شما

مقالات ناب از پرسشهای طبی شما

ماسعی نموده ایم به سوالات کاربرانمان پاسخهای کامل و علمی بدهیم.

نکاتی در مورد مقاله ی شروط خوردن غذا :

در این مقاله شما را با دهها نکته ی لازم و شروط خوردن غذا  برای داشتن بدنی سالمتر آشنا خواهیم کرد.

اشتها یکی از اولین شروط غذا خوردن

داشتن اشتها از شروط اصلی برای غذاخوردن است (به صرف اینکه الان صبح , ظهر و یا شب است نبایستی غذا بخورید بلکه بایستی کاملا احساس گرسنگی کرده باشید و سپس شروع به غذا خوردن بنمایید). در صورت داشتن اشتهای کاذب نبایستی اقدام به خوردن غذا کرد، مثلا صبح ساعت ۸ صبحانه خورده اید و ساعت ۱۰ صبح دوباره گرسنه شده اید، این اشتهای اضافی دلیل بر خوردن مجدد صبحانه نمی باشد. حتی باوجود اینکه میدانید در حال حاضر گرسنگی شما فقط با دوقاشق غذاخوردن برطرف میشود و دیگر قادر به ادامه خوردن نیستید، در این صورت نیز نباید بر سر سفره بروید .

شروط خوردن غذا در تابستان و زمستان

در زمستان از غذاهای گرمی بخش (مثل آبگوشت، کوفته، فسنجان و… )میل کنید. در تابستان از غذاهای سردی بخش (مثل سوپ جو، ماهی پلو ، آب دوغ خیار ) استفاده کنید. گرمی بخشی یا سردی بخشی غذاها، هرگز نبایستی خارج از توان شخص باشد. هیچ موقع به طور ناگهانی از پرخوری به سمت کم خوری یا بالعکس از کم خوری به سمت پرخوری اقدام نکنید، زیرا وضعیت آناتومیک بدن از قبل هم بدتر میشود.

خوردن سردیجات (مثل خیار , کدو , ماست و …) بایستی همراه و همزمان با... ادامه مطلب

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۸
Amasir dd

نظرات  (۱)

۰۸ آذر ۹۷ ، ۱۴:۰۵ نگار جهانشاهی
خیلی علمی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی